Vendr is een Tech Partner van de Royal Institute of Chartered Surveyors (RICS).
Het RICS Tech Partner-programma is een samenwerkingsplatform voor innovatieve gegevens en technologie over de hele wereld dat kennisleiderschap, inhoud en marktinzicht voor het beroep produceert.
De samenwerking in het Tech Partnership-programma met andere innovatieve, toonaangevende bedrijven die werkzaam zijn in de hele levenscyclus van onroerend goed richt zich op alle verschillende soorten vastgoed en helpt het vakgebied digitale oplossingen te begrijpen en toe te passen die echte waarde opleveren en een aanvulling vormen op professionele activiteiten van vastgoedprofessionals.
Het programma benadrukt de voordelen van het combineren van de complementaire vaardigheden van professionals in de vastgoedsector en de IT sector. Het stimuleert de voortdurende samenwerking en wederzijds leren tussen vernieuwers van buiten de vastgoedsector en de beroepgroep zelf.
Door deel te nemen aan het RICS Tech Partnership-programma, confirmeert Vendr zich aan de Code of Conduct:
1. Eerlijkheid en integriteit
Wees eerlijk en duidelijk in alles wat je doet. Dit is een van onze vijf professionele en ethische normen. Deze norm omvat, maar is niet beperkt tot, de volgende gedragingen of acties:
- Betrouwbaar zijn in alles wat u doet.
- Open en transparant zijn in de manier waarop u werkt. Passende en noodzakelijke informatie delen met uw klanten en/of anderen om zaken te doen en dit doen op een manier zodat zij die informatie kunnen begrijpen.
- Respecteren van vertrouwelijke informatie van uw klanten en potentiële klanten.
- Geef geen informatie aan anderen, tenzij dit gepast is.
- Geen misbruik maken van een klant, een collega, een derde of wie dan ook jegens wie je een zorgplicht hebt.
- Geen vooringenomenheid, belangenverstrengeling of ongepaste invloed van anderen toestaan om uw professionele of zakelijke oordelen en verplichtingen terzijde te schuiven.
- Alle geïnteresseerde partijen duidelijk maken waar een belangenverstrengeling, of zelfs een potentiële belangenverstrengeling, ontstaat tussen u of uw werkgever en uw klant.
- Geen geschenken, gastvrijheid of diensten aanbieden of accepteren die een ongepaste verplichting zouden kunnen suggereren.
2. Goede service
Zorg er altijd voor dat uw klant, of anderen tegenover wie u een professionele verantwoordelijkheid heeft, het best mogelijke advies, ondersteuning of uitvoering van de voorwaarden van het product of de dienst waarmee u akkoord bent gegaan, krijgt. Deze norm omvat, maar is niet beperkt tot, de volgende gedragingen of acties:
- Wees duidelijk over welke service uw klant wil en welke service u levert.
- Wees transparant over vergoedingen en eventuele andere kosten of betalingen zoals productupdates of abonnementen.
- Communiceer met uw klant op een manier die hen in staat stelt weloverwogen beslissingen te nemen.
- Moedig uw bedrijf of de organisatie waarvoor u werkt aan om de eerlijke behandeling van klanten centraal te stellen in de bedrijfscultuur.
3. Verantwoord omgaan met data
Zorg er altijd voor dat alle gegevens ethisch worden gebruikt en in overeenstemming met uw lokale regelgeving inzake gegevensbescherming en eventuele andere internationale regelgeving die van toepassing kan zijn. Als uw land of regio momenteel geen wetgeving inzake gegevensbescherming van kracht heeft, raden we u aan de principes van de AVG te volgen, die te vinden zijn op de website van het UK Information Commissioners Office en de equivalenten in de EU-lidstaten.
4. Respect, diversiteit en inclusie
Behandel iedereen met hoffelijkheid, beleefdheid en respect en houd rekening met culturele gevoeligheden en zakelijke praktijken. Deze norm omvat, maar is niet beperkt tot, de volgende gedragingen of acties:
- Altijd hoffelijk, beleefd en attent zijn voor klanten, potentiële klanten en iedereen waarmee u in contact komt.
- Discrimineer nooit iemand om welke reden dan ook. Zorg er altijd voor dat ras, geslacht, seksuele geaardheid, leeftijd, grootte, religie, land van herkomst of handicap geen plaats hebben in de manier waarop u met andere mensen omgaat of zaken doet.
- Moedig het bedrijf of de organisatie waarvoor u werkt zoveel mogelijk aan om de eerlijke en respectvolle behandeling van klanten centraal te stellen in de bedrijfscultuur.
5. Reputatie van RICS
Handel op een manier, zowel in uw professionele leven als privé, om u, uw bedrijf of de organisatie waarvoor u werkt op een professionele en positieve manier te promoten. Deze norm omvat, maar is niet beperkt tot, de volgende gedragingen of acties:
- Promoten waar u en RICS voor staan: de hoogste standaarden wereldwijd.
- Begrijpen dat professional zijn meer is dan alleen hoe je je op het werk gedraagt; het gaat er ook om hoe je je in je privéleven gedraagt.
- Begrijpen hoe uw acties anderen en de omgeving beïnvloeden en, indien van toepassing, dat gedrag in twijfel trekken of corrigeren.
- Voldoen aan uw verplichtingen. Doen wat je zegt dat je gaat doen.
- Handel op een manier die de reputatie van RICS niet in diskrediet brengt.